Ufo aldı götürdü, Voyager2 artık bilinmeyen bir dilde konuşuyor!

Voyager 2, aniden bilinmeyen bir dilde sinyaller vermeye başladı!

1977’de fırlatılan ve içinde bulunan plakta Türkçe ‘Merhaba’ dahil 55 dilde selam kayıtlı Voyager 2’nin  Neptün'ü geçtikten sonra farklı sinyeller vermeye başlamasıyla, uzaylılar tarafından kaçırıldı paniği yaşanıyor.

Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi ( NASA) tarafından 1977 yılında uzaya fırlatılan 722 kiloluk insansız uzay aracı ya da yapay uydu Voyager 2'den dünyaya farklı sinyaller gelmeye başladı. Jüpiter, Satürn, Uranus ve Neptün'den geçen Voyager 2, bu zamana kadar hep aynı sinyali veriyordu.
Ancak, güneş sisteminden çıkmak üzere olan uzay aracı 22 Nisan'dan bu yana ilginç sinyaller vermeye başladı. NASA uzmanları sinyalleri çözmeye çalışsa da bir sonuç elde edemedi.

"Bizim dilimizi konuşmuyor"

UFO eksperi Hartwig Hausdorf, "Sanki uzay aracının programı değiştirilmiş ya da kaçırılmış gibi" diye konuştu. Voyager projesi bilim adamlarından ve California Teknoloji Enstitüsü'nden Ed Stone ise "Bu veriler farklı bir formatta ve çok kaliteli bir düzeyde. Yani Voyager 2 artık bizim dilimizi konuşmuyor" dedi.

Voyager 2, dünyadan 14 milyar kilometre uzaklıkta bulunurken, ikizi Voyager 1 ise ondan 3.2 milyar kilometre uzakta yer alıyor.

Voyager 2'nin geçtiğimiz ay dünyadan 8.6 milyar uzaktayken verdiği sinyallerin formatının değişime uğrama nedeni araştırılıyor. Voyoger 1 yaklaşık 5 yıl sonra güneş fırtınalarının etkili olduğu bir alana girecek.

Türkçe 'Merhaba sevgili dostlarımız' diyordu

Dünyadan en uzakta bulunan ve dünya dışında başka akıllı yaşam formlarını araştırmak üzere gönderilen yapay uydunun içinde Rönesans dönemi sanatçılarından Leonardo Da Vinci'nin insan vücut taslağı da bulunuyor. Aracın içinde bulunan plağın içinde Türkçe "Merhaba sevgili dostlarımız" dahil 55 dünya dilinde uzaylılara karşı dostça selamlamalar, Mozart ve Beethoven parçaları, yine okyanus ve kuş sesleri bulunuyordu.

(alıntıdır.)

Ufoloji Forum: 

paylaşımın için tşk..

senin, ra ve benim konularım birbirlerini pekiştiriyor... güzel denk geldi..!!

evet bencede. ama hiç olmassa artık başka dilde yayın yapan bir uydumuz da var. :)

saygılar.

he he... aynen öyle..!!

Bir makina yapacaksınız voyager "gezgin"adında..ve bu makina tam 33 yıl uzayda mükemmel bir hızda seyredecek..

..ve hala sinyal gönderecek.Bunu yapanlar,ortaya çıkaranlar acaba insanmı?...Bu nasıl bir akıldır, bu nasıl bir zekadır..hayran olmamak mümkün değil..şu yabancıları seviyorum; sırf akıllarından dolayı...

Konuyla ilgili olarak Nasa'nın linki'ni veriyorum arkadaşlar.

http://www.jpl.nasa.gov/news/news.cfm?release=2010-151

iyide hocam nasanın sitesinde yukarıda yazanlardan bahsetmiyor hiç

Çünkü Murat kardeşim bizim basındakiler sallamışlar afedersin. Teknik bir sıkıntıdan ötürü cihaz arızalanmış. 30 Nisan günü yapılan müdahele sayesinde tekrar normale dönmüş. Üstelik olayı duyuran da Nasa. Yani Nasa bu konuda bilgi vermese olaydan kimsenin haberi bile olmayacak.

yani normal olarak bu adamlar bizim aracı ddv'ler kaçırdı diyemezler.bunun altında birşey aramak doğrumudur? orasıda pek açık değil. nasanın hedef saptırma politikaları zaten ortadadır. ama haberin bu boyutu öncekiler gibi sızıntı bir kaynaktan medyaya ulaşmış olabilir.

nasa herşeyi gizliyo ddvlarla ilgili

buna da arıza demişler işte benim düşüncem bu

tabi basının da abartısı var voyager 2'nin yeri şu anda biliniyo

Arkadaşlar Voyager'de kullanılan Türkçe için ne dersiniz?

http://voyager.jpl.nasa.gov/spacecraft/languages/turkish.html

bune böyle :S

daha düzgün ve daha genel bişey koysalar olmuymuydu

merhaba iyiydi ama çok kısaydı tamam da bu da çok anlamsız

mesela "merhaba insan olmayan düşünebilen varlıklar biz dostuz zaten saldırmaya yemiyo" dese daha iyi olur :D

sabahşerifleriniz hayırlı olsunmuş :D bune yaaa... Selamün aleyküm dedirtseler daha iyi olurdu bunun yerıne