Ana içeriğe atla
15 Ekim 2012 tarihinde anticlerical tarafından gönderildi

Tanrı'nın doğumu

İnsan, evrensel gerçekleri lokalize edip yerelleştirmeye bayılır. Buna verilecek o kadar örnek var ki… Ortaçağ ressamlarının Hz. İsa ilgili resimlerine baktığımızda, Ortaçağ elbiseleri içinde bir Hz. İsa ile karşılaşılır. Etiyopya’nın eski kiliselerindeki duvar resimlerinde Hz. Musa, bir zenci olarak betimlenir. Topkapı sarayındaki hırka-i şerife ne denir? Elçi Hz. Muhammed’e ait olduğu iddia edilen bu hırka, nedense Osmanlı giyim tarzı çizgilerini anımsatır. Her insan, gerçekleri kendi koşulları içinde yorumlar. Kendine göre algıladığı gerçekleri aslından uzaklaştırır. Sonra kendine benzer şeyler söyleyenleri anlamamakta ısrar eder. Bu, çatışmaların ve savaşımların temel kaynağıdır. Dinler ve mezhepler tarihi, bunun açık göstergesidir. Ünlü düşünür Kolophonlu Ksenofes, paganları şöyle eleştirdi: “Eğer öküzler, kendi tanrılarına yontular yapsaydı, kuşkusuz öküz biçiminde yaparlardı.” Bu söz, insan düşleminin subjektifliğini ortaya koyar. İlkel insan, tanrıların kendisi gibi insan olduğunu düşündü. Peki, modern insan, bu kadim gelenekten kurtuldu mu? Evrensel gerçekleri kendine göre yorumlayıp yerelleştirme hastalığı eskiye oranla iyileşti. Ancak bu müzmin hastalığın insanlığı bütünüyle terk ettiği de söylenemez. O zaman ilk soru ve yanıt nasıl değerlendirilebilir? İşte müthiş bir ironiyle karşı karşıyayız. Uzaylılar, Müslüman ise bizler Müslüman mıyız? Ya da biz Müslüman isek, uzaylılar Müslüman mı? Bu yapıtta saçma gibi görülen bu ironinin aslında saçma olmadığını ürkütücü boyutlarıyla göreceğiz.

tanrının doğumu çağların başlangıcı

Yorumlar

Aslında hangi ulusun hangi peygamberi nasıl algıladığı nasıl yorumladığının önemi yok.Eskiden bu yana bu hep böyle olmuştur.Etiyopyanın hz musaya nasıl baktığı ve ortaçağ ressamlarının hz.isayı nasıl tasvir ettiğinin önemi de pek yoktur.Bütün gerçekler tek bir merkezde toplanıp asıl bilgi burada mevcuttur.Buraya bakılmalı derim.İnanan kesimin hz.muhammedin hırkasını bir delil olarak sunmaya çalışmasının pek bir anlamı da olmadı şimdiye kadar.Bir yanda hırka dururken diğer yanda ise dünyanın en önemli profesörleri de durmaktadır.Örneğin Hawking bir yaratıcının olmadığını her şekilde dile getiriyor ve bunu bütün dünyaya açıkça söylüyor.Yani bir yanda hırkanın gücü bir yanda hawking in gücü, buna ne demeli.O halde olay yine kimin ne dediğine değil,sadece akıla-mantığa bakar.Yani ne hırka ve hawking in aşamayacağı kadar derin bir mevzudur bu.

Anticletical
Sen biz müslumanmiyiz diye cumle kullanabilecegini zannetmiyorum.
Cunku sen zaten bu cumleleri soyluyorsan bana gore musluman degilsin.
Cunku inancim ve dinim olan islamiyetin en temel kaidelerinden biri ALLAH ne dogmustur nede dogurmustur
ikincisi hawking denilen sahsiyet zeka ve iq seviyesiyle biliniyor ve bazi kesimler
bu kisiye deger veriyor peki bu akli veren kim testiye suyu dolduran testiyi ve suyu yaratan kim
Hakeza bu kisi iki kat daha zeki olsa yaratan rabbini taniyamayacak kadar akil körü olduktan sonra
ancak ve ancak tarihin en zelil kustahlari arasina karisip yitip gidecektir.
Kurani ve efendimiz MUHAMMED MUSTAFA'YI (sav)anlamadigimiz icin hala surette insan kaldik
alman profosor O'nu anlatirken o insandi ama ayni zamanda da insan olamayacak kadar otedeydi. diye anlatiyor.
Sahabe doneminde veda hutbesini 200.000 musluman dinledi ve bugun o tarihlere ait mezar sayisi
40.000
Simdi bunca insan dunyanin heryerine merkezkac kuvvetiyle dagilip cine hindistana balkanlara
Hangi fani ideal goturdu o zamanin yolculuk sartlarinda
bu sadece gercek din islamiyetin yayilmasi adina yapildi ki.

Hz. osman'in yazdigi kuran mevcuttur karbon 14 deneyi ile mevcuttur.
Yani sizin sacmaladiginiz seytani fikirler ancak size azab olarak doner
insallah gercege gozleriniz ve kalp gozunuz nigahvan olur
cunku iyilige iyilik her kisinin kotuluge iyilik er kisinin harcidir.

Yani bugun bile yaklasmakta olan hacc mevsiminde insanlarin lebbeyk allahimme lebbeyk sozlerine baktiginde
muhammedi sesi duyar o yuzlerde muhammedi sefkati gorebilirsin
Eger bu israrinda bir omru hebaa edecek olursan bilki Senin sozde kitabin bile sana hesab soracagi gunu bekle ve her yasayip olen gibi gidecegin yerde pismanlikla gor